Remont silnika Ford model T 1924 rok. Montaż głowicy. Cz.1

Po próbnym montażu pora na skręcenie wszystkiego do kupy. Ale zanim narobimy bałaganu to dam wam małą radę. Pierwsze to teoria. Musimy zgromadzić wiedzę potrzebną do tego żeby poprawnie zmontować silnik. Czyli musimy wiedzieć do czego służą dane części z silnika, kolejność montażu i siły jakie potrzebujemy do przykręcenia poszczególnych części. Musimy kupić lub pożyczyć na czas montażu klucz dynamometryczny, który będzie nam potrzebny do odpowiedniego przykręcenia śrub danym momentem. Jeśli skręcimy na pałę, czyli ile sił w rękach może to się zle skończyć. A to przez uszczelkę głowicy będzie nam przedostawał się płyn chłodniczy do silnika, albo coś nam się odkręci np. skrzynia biegów od wału korbowego. Kłopot bankowy!

Poniżej materiały z jakich korzystałem:

SONY DSC
Biblia wszystkich ktorzy remontują Fordy T
SONY DSC
Bez książki serwisowej nie masz szans, Kosztuje 10 dolarów i można ja kupić w sklepie internetowym z częsciami do Fordów T.
SONY DSC
Ksero dokumentacji z 1926 roku.
SONY DSC
Jak ustawić rozrząd w Fordzie T proszę bardzo instrukcja z epoki po francusku.
SONY DSC
Czytamy i jeszcze raz czytamy! Wroga trzeba poznać żeby go pokonać!
SONY DSC
Magiczna książka Eugeniusza Porębskiego z 1931 roku. Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło w kwestii silników i prac przy nich.
SONY DSC
W książce są też reklamy! Makabra !
SONY DSC
Oczywiście jeśli coś rozbieramy to fotografujemy bo pamieć jest zawodna. Ja miałem nieszczęście polegające na tym że nie rozbierałem samodzielnie silnika.

 

Oczywiście kopalnią wiedzy w temacie prac przy każdym samochodzie jest internet, jak znalazłem w necie Maika Bendera który składa taki silnik i z tego tytułu nakręcił filmiki. Oczywiście co widać dziadek całe życie takie silniki składa.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z opisem montażu silnika. Reszta prac w odcinku 3 i 4.

SONY DSC
Blok silnika z przygotowaną do montażu skrzynią biegów ( automatyczną )
SONY DSC
Wał korbowy osadzony na panewkach. wał jak widać wyważany czego w oryginale nie było.
SONY DSC
Wyglada pięknie ale najsłabszym punktem tych prac są panewy których nie wylewałem samodzielnie a picusiów  tym temacie nie brakuje.
SONY DSC
Blok gotowy do montażu skrzyni.
SONY DSC
Panewka wału korbowego.
SONY DSC
Widoczne czerpaki oleju ponieważ silnik nie ma pompy oleju.
SONY DSC
Automatyczna skrzynia biegów.
SONY DSC
Mocowanie skrzyni biegów do wału korbowego.
SONY DSC
Zawory też nowe.
SONY DSC
Zakończenie wału korbowego.
SONY DSC
Skrzynia biegów z widocznymi magnesami prądnicy.
SONY DSC
Blok gotowy.
SONY DSC
Szpilki do montażu wydechu i kolektora ssącego.
SONY DSC
Micha olejowa w ramie.
SONY DSC
Miska jest elementem strategicznym silnika.
SONY DSC
Koło prądnicy znajduje się wewnątrz silnika, co jest nietypowe.
SONY DSC
Chwytak oleju dla kół zębatych rozrządu.
SONY DSC
Blok silnika.
SONY DSC
Chwytak oleju.
SONY DSC
Uszczelki na miejscu.
SONY DSC
Uszcelki są papierowe i montowane bez silikonu.
SONY DSC
Koło prądnicy zamontowane.
SONY DSC
Dekiel zaworów.
SONY DSC
Jeszcze skrzynia

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *