Montaż silnika Ford T 1924 rok Cz.2

Po etapie dłubaniny, przymiarek itp wzreszcie robota idzie do przodu! Silnik z wielu elementów pieczołowicie odrestaurowanych zamienia się w maszynę do spalania każdej ilości paliwa. Z książką serwisową w ręku praca idzie może nie sprawnie ale w miarę poprawnie. Zobaczcie na zdjęciach jak wygląda składanie silnika. I nie mam złudzeń co do tego że pewnie nie ostatni raz go rozbieram ( jakiegoś boba przy montażu na pewno zrobię ) No to do boju!

SONY DSC
W poprzednim wpisie szykowałem się do montażu automatycznej skrzyni biegów, tutaj widać w jaki sposób jest skręcona z wałem korbowym.
SONY DSC
Cztery śruby drobnozwojowe łaczą całą skrzynię z wałem korbowym.
SONY DSC
Ważnym o ile nie najważniejszym momentem prac przy orzykręcaniu skrzyni jest zabezpieczenie przed odkręceniem się śrub  z powodu wibracji. Drut załatwi sprawę.
SONY DSC
Skrzynia przykręcona, jak widać są trzy bębny z tarczami ciernymi jedna do jazdy wprzód, jedna do jazdy w tył i hamulec na wał.
SONY DSC
Widocznym elementem to elektromagnesy prądnicy, należy je przykręcić przed skrzynią.
SONY DSC
Jest to metalowy okrąg przykręcany do bloku a w skrzyni biegów są magnesy
SONY DSC
Tutaj widać całość czyli magnesy prądnicy i skrzynię. Działanie dosyć proste, czyli magnesy umieszczone na skrzyni się kręcą a cewki są na stałe przykręcone do bloku. Wytwarzany prąd ma 40 V i służy tylko do zasilania świec zapłonowych.
SONY DSC
Do cewek przykręcona jest też rurka olejenia systemu kół zębatych rozrządu.
SONY DSC
A rurka ta wygląda tak. Trochę to dziwne że olej który ścieka z koła prądnicy jest tą rurką kierowany przez cały silnik do kół zębatych z przodu silnika.
SONY DSC
Widoczny element i sposób przykręcenia.
SONY DSC
Tutaj widoczne są magnesy prądnicy przed montażem.
SONY DSC
Wstawiam  blok silnika ze skrzynią do miski olejowej zamocowanej już w ramie. Taki sposób montażu jest nietypowy a spowodowany tym że nie mam stojaka do montażu silnika.
SONY DSC
Blok silnika siedzi.
SONY DSC
Góra bloku silnika wygląda lepiej niż w fabryce.Zawory wyregulowane i jak widać wszystko nowe. Czy dobrze spasowane? Się okaże!
SONY DSC
Miska olejowa jest integralną cześcią montażową silnika do ramy, z przodu jest przykręcona na poprzeczce ramy a z tyłu oparta na ramie i przykręcona do niej. Jakieś tłumiki drgań? Wtedy w samochodach komfort nie był ważny.
SONY DSC
Widoczne koło zębate rozrządu, niestety stare, trzeba zamówić nowe.
SONY DSC
Przykręcam głowicę do miski olejowej.
SONY DSC
Uszczelka głowicy przysłana wraz z zestawem uszczelek z USA.
SONY DSC
I cyk głowica na blok, widoczne drewniane pudełko to puszka cewek zapłonu.
SONY DSC
Widoczna uszczelka pokrywy zaworów, papierowa.
SONY DSC
Świece wkręcone, mało kto wie że świece do Forda modelu T pasują tylko do Forda modelu T!
SONY DSC
Świece i kable zapłonowe juz w montażu.
SONY DSC
Uszczelka pokrywy rewizji skrzyni biegów, przez ten otwór dokonuje się regulacji naciągu obejm automatycznej skrzyni biegów.
SONY DSC
Dekiel zaworów siedzi już na swoim miejscu.
SONY DSC
Pokrywa skrzyni biegów w głębi z widocznymi pedałami. Montaż tej pokrywy to droga przez mękę bo trzeba spiąć taśmy i wsadzić uszczelkę filcową na bloku silnika.
SONY DSC
Widoczne koło zębate z przodu silnika to element rozrządu.
SONY DSC
To koło wałka rozrządu, niestety stalowe a zębatka wału korbowego przyjechała ze stanów aluminiowa.
SONY DSC
A i zębiska na kole już wyślizgane, nie ma co, trzeba zamówić w Stanach nowy też aluminiowy.
SONY DSC
I tutaj strzeliłem boba ! Nie zamontuję zębatki na wale korbowym bo przeszkadza poprzeczka miski, wszystko trzeba rozebrać i od nowa zmontować. Nauka kosztuje!
SONY DSC
Elementy galanterii silnika przywiezione ze złocenia. Tutaj rolka paska wiatraka, niestety wypolerowane i pozłocone nie z tej strony co trzeba,
SONY DSC
Pokrywa cewek, korek oleju i dekiel zaworów.
SONY DSC
Mocowanie kolektora ssącego i wydechowego, okrągłe elementy nie mam pojęcia gdzie są bo bryki nie rozbierałem.
SONY DSC
Złoto takie samo jak na mszalnych kielichach, zrobiła to firma która właśnie w nich się specjalizuje.
SONY DSC
Lustereczko powiedz przecie kto jest najpiękniejszy na świecie.
SONY DSC
Instrukcja podłączenia puszki cewek.
SONY DSC
Plastykowy elemnt aparatu zapłonowego, zrezygnowałem z tradycyjnych rolek metalowych ze względu na awaryjność i za 300 dolarów kupiłem zapłon elektroniczny montowany w miejscu mechanicznego.
SONY DSC
Rolka wiatraka z paskiem.
SONY DSC
Żelaza coraz więcej.
SONY DSC
Brakuje chłodnicy i będziemy odpalać.
SONY DSC
Pasek napędu wiatraka jak widać stylowy.
SONY DSC
Przywiezione od złotnika elementy śrub do kół i nakrętki bloku silnika.
SONY DSC
W Vitoldzie wszystko załadowane do wywiezienia do złocenia. Złocenie trwa 26 sekund i godzinę płukanie i z powrotem do domu.
SONY DSC
Graty od złotnika ale do silnika to tu niewiele.
SONY DSC
Z grubsza poskładane. Brakuje mocowania przedniego silnika.
SONY DSC
Tak wygląda mój warsztat w głebi w kolejce czeka buda. i tapicerka oraz drewniania podłoga.
SONY DSC
Nakrętki bloku silnika.
SONY DSC
Tak wyglądają elementy przed wrzuceniem do wanny złotniczej.
SONY DSC
Widać pedały skrzyni a pod silnikiem podkowa z 1909 roku. Po co ? Dobre pytanie! Były na stanie samochodu bo dawniej nie było lawet, jak bryka się zepsuła szło się do chłopa podkówało konia, wóz na sznurek i fru do najbliższego serwisu czyli kowala.
SONY DSC
Zwoże  graty, w głebi jarzmo mocowania silnika z przodu.
SONY DSC
Silnik w ramie to kawał grata na to wszystko nakłada się budę.
SONY DSC
Przewody zapłonowe też z epoki.
SONY DSC
Gdzie są śruby jarzma silnika? Czy ktoś widzi bo ja nie.
SONY DSC
Prosto od złotnika jeszcze w bibułce.
SONY DSC
Zaraz wpadnie do wanny.
SONY DSC
Tutaj to chyba nic do silnika
SONY DSC
Tutaj do silnika to tylko zapięcie atrapy silnika
SONY DSC
Rura do chłodnicy trochę mała średnica ale luz dopasuje się gumami.

Jedna myśl nt. „Montaż silnika Ford T 1924 rok Cz.2”

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *