Montaż silnika Ford T 1924 r. cz.3 Gotowy !

Jak mówi powiedzenie, jak się urodziłeś pierdołą to królewiczem nie umrzesz. Tak niestety było z moją wiedzą w kwestii kolejności prac przy montażu silnika, która zaowocowała jego ponownym demontażem. Ale co zrobić takie hobby.

Popatrzcie na zdjęciach jak wyglądają końcowe prace przy silniku. Ale tak na marginesie wyszedł zjawiskowo. Dzwonili właśnie od prezydenta Obamy z białego domu że chcieliby by go wsadzić pod maskę jego „bestii” czyli służbowej limuzyny.

Silnik dysponuje mocą 22,5 KM i pojemność 2,8 litra! Teraz trzeba go docierać przez trzy dni na wolnych obrotach a potem przez 1000 kilometrów nie dawać w palnik! Ale jak to zrobić, jak krew buzuje!

SONY DSC
Zębatka rozrządu ta jest odpowiedzialna za pracę wałka sterowania zaworami.
SONY DSC
Obie zębatki są nowe, w poprzedniej części pokazywałem starą z wyślizganymi zębami.
SONY DSC
Widzicie w czym jest ból? Mała zębatka nie da się nabić na wałek ze wzgledu na poprzeczkę miski olejowej, Sorry Rysiu rozbieranko.
SONY DSC
Wałki bez kół zębatych, o ile w przypadku wałka rozrządu to luz bo jest przykręcane, ale małe koło jest nabijane na wał korbowy. Nie jest to łatwy temat.
SONY DSC
Blok wydłubany.
SONY DSC
Temat jest trudny bo zdemontować musimy też obudowę skrzyni biegów, której montaż to osobny temat.
SONY DSC
Oby mi nie spadło na nogę bo spuchnie.
SONY DSC
Ponowny montaż i zakładanie osprzętu to juz prawdziwa przyjemność.
SONY DSC
Wałek układu kierowniczego.
SONY DSC
Korek wlewu oleju i pasek wentylatora chłodnicy.
SONY DSC
No i od nowa montaż automatycznej skrzyni.
SONY DSC
Problem jest w tym że robię to sam, wyciągaliście kiedyś takiego grata samemu.
SONY DSC
Bestia gotowa!
SONY DSC
I z drugiej strony.
SONY DSC
Chłodnica i buda nałożona, coraz bliżej do sukcesu.
SONY DSC
Kierownica stylowa i w oryginale, nie złociłem jej bo by wygładała odpustowo.
SONY DSC
Zbiornik wyposażyłem w płaszcz chroniący przed wysoka temperaturą żeby w Afryce się benzyna nie zagotowała!
SONY DSC
Widoczna skrzynka drewniana z zapłonem elektronicznym, zastępuje zapłon brzęczykowy który jest trudny w regulacji i kłopotliwy.
SONY DSC
Nowa chłodnica do Forda T w stanach kosztuje 900 baksów! Kosmos! Z transportem 1000$
SONY DSC
Brakuje pokrywy cewki zapłonowej ale jej nie mam fizycznie bo duet od „luxury cars” nie chciał go oddać.
SONY DSC
Ładne mam oczka?
SONY DSC
Silnik gotowy i buda wrzucona. Montaż budy jest dosyć prosty wymaga tylko siły sześciu  chłopa.
SONY DSC
Instrukcja montażu przewodów zapłonowych.
SONY DSC
Aparat zapłonowy ten okrągły przyciśnięty blaszkami i osprzęt wiatraka bez wiatraka.
SONY DSC
Rura chłodnicy i widoczna kolumna kierownicy.
SONY DSC
Przewody zapłonowe oryginalne.
SONY DSC
Chłodnica zamontowana, czai się tapicerka uszyta samodzielnie.
SONY DSC
Widoczne mocowanie przednie silnika, brakuje korby.
SONY DSC
Jak na tak mały samochód silnik jest ogromny 2,8 litra i 22,5  KM
SONY DSC
A to gdzie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *