Temat jest prosty w przypadku zakupu części do Forda T – w USA i Kanadzie jest kilka internetowych sklepów gdzie praktycznie można kupić wszystko do tych pojazdów. Ja kupiłem w Lang-sie ale potem dokupywałem drobiazgi u Snydera. Wiele rzeczy nie opłaca się dorabiać w Polsce np. drewniane elementy karoserii w USA są tańsze. Sklepy te z reguły albo specjalizują się w samym Fordzie albo opędzają kilka modeli. Ja zdecydowałem się na zakup części silnikowych, ale z tego co zauważyłem można kupić za kilka tysięcy dolarów gotowy silnik z wylanymi panewkami, musimy tylko oddać blok z naszego silnika.
Zakupy w moim przypadku to cały układ korbowo-tłokowy, wałek rozrządu i chłodnica bo w moim Fordzie była jakaś „samodziełka” i to w dodatku strasznie mała.
Części po zamówieniu przyleciały do urzędu celnego i tam ocllili je i wyszło do zapłaty za cło 2000 zł.
Poniżej zdjęcia zakupionych elementów z ich cenami.
Mega ciekawa część, zamiast mechanicznego aparatu zapłonowego, kupiłem elektroniczny, system taki nazywa się TRUE FIRE IGNITION SYSTEM i kosztuje bagatela ! 373 $. Ale jak będziecie co 200 kilometrów regulować brzęczykowy zapłon i borykać się z rolkami zapłonu jak zajdą olejem silnikowym to bez dwóch zdań jest to temat do kupienia! Tym bardziej że powrót do mechanicznego systemu to pół godziny czasu.Tabliczki znamionowe, chyba zamówiłem za dużo! Koszt to parę dolarów czyli 8!Pierścienie i flaki stacyjki bo u mnie była mocno przegnita i rzeżbiona do kwadratu.Taśmy do obejm automatycznej skrzyni biegów, niepotrzebne bo w moim modelu są już przyklejane okłądziny. Ale te dałem chłopakom od repliki Forda FTB i do dzisiaj śmigają.Tłoki aluminiowe do zestawu koszt 78 $Wałek rozrządu koszt 183 $Najdroższa częśś silnika to wał korbowy wyważany. Koszt bagatela 1398,00 $ Tu obok starego wałka wyjętego z silnika.Widać też że grubość bieżni jest inna. Oczywiście kupujemy u producenta cały zestaw czyli tłoki korbowody, panewki i oczywiście wszystko spasowane, bo inaczej będzie ból.Amperomierz, 4 dolary, zamontowałem do dzisiaj nie wiem dlaczego nie działa!Panewki wałka rozrządu.Chłodnica nowa 890,00 $ Tutaj jak widać ktoś walnął u producenta w dole, dostałem 200 $ rabatu. Potwierdza się powiedzenie że głupi ma szczęście.Chłodnica ma 3 letnią gwarancję producenta i jest oryginalną licencyjną chłodnicą FordaDo tego wałka potrzebna jest też specjalna miska olejowa, która mieści 7 litrów oleju!Pudło po chłodnicy.Uszcelki do silnika, zestaw kosztuje 37 dolarówświece 24 $ za sztukę czyli 99 $ za komplet i poasują tylko do Forda modelu T, czyli do Poloneza nie wstawisz. Po prawej stronie biały element, chyba uszczelniacz mi pozostał bo nie wiedziałem gdzie to ma być!Drobiazgi, po lewej stronie nowa rolka paska wentylatora i magik w ręku trzyma dwa paski, są ze skóry, na stole drobnica do silnika.